ĮGYVENDINTAS TARPTAUTINIS ERASMUS+ PROGRAMOS FINANSUOJAMS PROJEKTAS
„ĮTRAUKUSIS UGDYMAS: ŽINGSNIS PO ŽINGSNIO“
Klaipėdos lopšelis-darželis „Berželis“ 2023-2024 m. m. dalyvavo „Erasmus+“ finansuojamame projekte „Įtraukusis ugdymas – žingsnis po žingsnio” (angl. „Special Needs Education: A step-by-step approach”), kurio metu buvo suplanuotas mobilumo vizitas į Graikiją, Kalamatos miestą. Vizito metu dalyvavome Tęstinio mokymo centro „Areadne” organizuojamuose mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Specialusis ugdymas – Įtraukiosios klasės link “.
Projekto metu siekėme tikslų, kurie siejosi su mūsų įstaigos strateginiais tikslais:
- Tobulinti pedagogų profesinę kompetenciją, siekiant sėkmingos SUP turinčių vaikų įtraukties, užtikrinant kokybišką ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo(si) programų pritaikymą ir įgyvendinimą.
- Stiprinti pedagogų bendradarbiavimo kompetenciją, siekiant visų ugdymo proceso dalyvių kolegialaus darbo ir aktyvaus dalyvavimo tenkinant vaikų individualius poreikius.
Vizito metu pedagogai gilino žinias apie įtraukiojo ugdymo inovatyvius, aktyvius metodus, aplinkos pritaikymą SUP turintiems vaikams, pedagogų komandinio darbo grupėje metodus siekiant vaiko aktyvaus įsitraukimo į ugdymosi procesą, stiprino dalyvių bendradarbiavimo įgūdžius. Taip pat gilino žinias apie struktūruotas lauko ir vidaus erdves, aktyvių metodų taikymo galimybes. Užmezgė tarptautinius dalykinius ryšius, užsienio kalbos praktika suteikė galimybę tęsti bendradarbiavimą su pedagogais iš kitų Europos Sąjungos šalių.
Projekto įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai:
- Pedagogai tobulino žinias ir praktinius įgūdžius, kurie pagerino jų gebėjimą dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. Ugdymo procesas tapo labiau įtraukus, pritaikytas įvairių poreikių vaikams. Sustiprino darbuotojų motyvaciją ir įsitraukimą į profesinį tobulėjimą, skatindamas juos ieškoti naujų idėjų ir sprendimų, kurie praturtina kasdienį darbą su vaikais, atskleidė tarptautinių projektų naudą.
- Projektas padėjo atnaujinti naudojamas pedagogines metodikas, ypač integruojant naujus skaitmeninius (programėlės), aktyvius ugdymo metodus į ugdymo procesą. Įgytos žinios apie sensorinių priemonių gamybą, vaizdo ir judesio kompensacines priemones pagerino mokytojų gebėjimą įtraukti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus į ugdymo procesą. „Erasmus+“ projekto dėka į ugdymo procesą buvo integruotos naujos, inovatyvios metodikos, tokios kaip aktyvūs žaidimai, IKT bei Lego priemonės, kurios pagerino vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
- Sukurtos struktūruotos ugdymosi erdvės: bendradarbiaujant su šeimomis ir švietimo bendruomene, kuriamame struktūruotas ir pritaikytas ugdymo erdves, kurios geriau atitinka vaikų su specialiaisiais poreikiais poreikius ir skatina jų savarankiškumą bei mokymosi pažangą.
- Didesnis bendradarbiavimas su tėvais: projekto metu įgytos žinios leido geriau įtraukti vaikų tėvus į ugdymo procesą, sustiprinant bendradarbiavimą.
- Projektas sudarė sąlygas plėsti tarptautinius kontaktus su kitomis švietimo institucijomis (Prancūzijos ir Kroatijos).
- Įgytos žinios ir praktika panaudojama atnaujinant ugdymo programas, ypač akcentuojant universalaus dizaino mokymuisi prieigą.
- Tiesiogiai projekte nedalyvavę darbuotojai taip pat buvo įtraukti į mokymosi procesą: pasidalino darbo organizavimo metodais. Ikimokyklinio ugdymo mokytojai į grupių savaitinius planus įtraukia aktyvius ugdymo(si) metodus.
- Vaikai pajuto naudą, nes mokytojai taiko visus įtraukiančius aktyvius mokymosi metodus, pritaikyta ugdymo(si) aplinka.
„Erasmus+“ programos finansuojami kvalifikacijos kursai – puiki galimybė nuolat tobulinti turimas žinias, dalytis savo praktikomis su Europos ugdymo institucijų kolegomis, užmegzti tolesnio bendradarbiavimo ryšius. Be to, kursų organizatoriai atsižvelgia ir reaguoja į susirinkusių žmonių praktikas, kompetencijas, poreikius ir galimybes, lanksčiai derina mokymų turinį, o dėstytojai yra atviri ir noriai bendrauja net ir pasibaigus mokymų sesijai: atsako į kylančius klausimus, dalijasi savo patirtimi, prisijungia prie įstaigos iniciatyvų.
Taigi, kvalifikacijos kursai užsienyje – vienas sėkmingiausių profesinio tobulėjimo ir motyvacijos stiprinimo būdų!